منوی اصلی

خدمات

طراحی

خدمات چاپ

  کارت ویزیت

  هدایای تبلیغاتی

  تبلیغات



 



چاپ بنر و فلکس

چاپ بنر و فلکس

 


بنر چیست؟

بنر پیامی است که به شکلی هنری ، شامل تصاویر و متون ، روی پارچه ها با موادی خاص نقش می بنددکه بر اساس نیاز سفارش دهنده تهیه می شود . بنر بیشتر استفاده تبلیغاتی و از نوع بیرونی دارد ،هر چند تبلیغات از طریق بنر تنها راهکار تبلیغ نیست ولی این روش هم مزایا و محدودیت های خاص خود را دارد .تجربه نشان می دهد که استفاده هوشمندانه از بنر ،به ویژه در معرفی نام تجاری (برند ) در پیشبرد فروش بسیار موثر است .

بسیاری از آگهی دهندگان به شناخت کامل تری از تبلیغات بنر نیاز دارند تا بتوانند  به خوبی از آن استفاده کنند . بر اساس آمار سازمان بین المللی تبلیغات، در سال 2000 میلادی ، تبلیغات از طریق بنر 47 درصذ کل تبلیغات را تشکیل داده است . به ویژه اگر توجه کنیم که رقم کل تبلیغات در این سال 2/8 میلیارد دلار بوده ، بیشتر به اهمیت این نوع تبلیغات پی می بریم . به طور خلاصه در تعریف بنر می توان گفت که <<بنر ، در واقع پرچمی است که یک پیغام ، لگو و سمبل را منتقل می کند .>>

 

انواع بنر

پشت شیشه مغازه ها ، بالای آسمان خراش ها ، بر روی بالن ها و هواپیما ها و محل هایی از این قبیل از بنر استفاده می شود . از انواع و اقسام دیگر بنر می توان به مدل های زیر اشاره کرد .

-بنر وینیل (ماده شیمیایی ) : بنر وینیل خیلی با دوام است و راحت تر تمیز می شود و حداقل تا یک سال دوام می آورد .

بنر وینیل شبکه ای : برای آب و هواهای مرطوب و باد و بارانی، مثل شمال ایران مناسب است ، چرا که به صورت شبکه شبکه طراحی شده است و همین باد را از بنر رد می کند و آسیبی به بنر نمی رساند .

لمپوست بنر : لمپوست بنر ، گونه ای جدید از سازه های تبلیغاتی است که به دلیل مقاومت و انعطاف پذیری بسیار عالی اش در مقابل تنش های ناشی از وزش باد و باران ، می توان از آن در بسیاری از محیط های بیرونی بهره جست . طراحی این سازه به گونه ای است که می تواند از پاره شدن بنر در بادهای  شدید جلوگیری نماید . این سازه ضمن افزایش توجه مخاطبان ، باعث زیبایی و جذابیت بصری نمای شهری هم می شود .فنرهای به کار رفته در راکت های نگه دارنده این سازه ، این امکان را فراهم می سازد که در هنگام وزیدن باد ،بنر در مقابل تنش ناشی از آن انعطاف پذیر باشد و نیروی اعمال شده به بنر از طریق فنر به فک متحرک منتقل شود و در نتیجه بنر تبلیغاتی از آسیب مصون بماند . با توقف وزش باد ، فک متحرک به حالت اولیه باز می گردد .

ویؤگی های بنر

بنر دو نوع چینی و کره ای دارد و هر نوع آن گراماژی بین 8 انس تا 13 انس دارد .تفاوت بنر چینی با بنر کره ای در کیفیت چاپ و مقاومت بنر است . بنر کره ای از کیفیت چاپ بالا و همچنین مقاومت بالاتری نسبت به بنر چینی برخوردار است .

همچنین بنرهایی که برای استفاده معمولی می باشند معمولا 10 انس چاپ می شوند ولی اگر بنر برای تابلوهای سرد در فروشگاه استفاده شود (که قرار است نور از جلو داشته باشند ) ، توصیه می شود از بنر 13 انس استفاده شود .

نوع دستگاه چاپ نیز در بالا بودن کیفیت چاپ نقش مهمی دارد ، به این معنی که اگر شما برای چاپ خود از بنر کره ای استفاده کنید ولی دستگاهی که با آن چاپ می کنید دارای کیفیت پایینی باشد ، کار شما از کیفیت بالایی برخوردار نخواهد بود .

کاربرد در اماکن مذهبی

در قرون وسطا در اروپا ، بنر در میان مسیحیان و بیشتنر در بین دسته های مذهبی استفاده می شده است ، اما در سال های اخیر آن ها را بیشتر به دیوارها و ستون های کلیسا ،مساجد وتکایا آویزان می کنند .

کاربرد در اتحادیه های صنفی

اولین بار در سال 1840 اتحادیه کارگری بریتانیا در مراسم اول می (روز کارگر ) از بنر استفاده می کند که تعداد اعضای اتحادیه شان به صدها نفر می رسید . تصاویر مختلفی که این اتحادیه از آن ها در این بنر ها استفاده می کرد ، نمود خواسته هایشان بود . از جمله تصویر سرزمینی که کودکان و کهنسال ها در رفاه و خانه های زیبا زندگی می کنند ، یا کارگران در آسایش و رفاه هستند . کارگران در آن سال ها تلاش می کردند تا با استفاده از بنر خواسته ها و نیازهایشان را مطرح کنند . از آن سال به بعد ، در خیلی از مراسم های کارگری که در سراسر جهان بر پا می شد ، از بنر به عنوان ابزار اصلی استفاده شد که رنگ قالب همه آن ها قرمز بود . مثلا در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در استرالیا در مراسمی سالانه به نام <<هشت ساعت کار >>کارگران از بنر استفاده کردند و فقط در سیدنی 70 اتحادیه صنفی با بنرهای مخصوص در این مراسم حضور داشتند .

کاربرد در کسب و کار

بنر در خیلی از کسب و کارها برای بازاریابی استفاده می شود .مثلا خیلی از شهر های بریتانیا شهرداری شهر برای تزئین و جذب گردشگر از بنر در میدان اصلی شهر استفاده می کند .

بنر را میتوان در خیلی از فرمت ها و رنگ ها چاپ کرد . حتی می توان بر اساس موقعیتی که قرار است آویزان یا نصب شود آن را به شکل های  مختلف درست کرد . مثلا پشت و رو که از هر دو طرف دید داشته باشد . یکی از نکات منفی بنرها ، رنگ آن هاست و اینکه در برابر نور خورشید ، این رنگ بتدریج از بین می رود . اما بنرهایی که روکش  دارند تا چندین سال رنگ خود را حفظ می کنند

خیلی ها بین بنر و پوستر و حتی فلکس تفاوتی قائل نیستند و همه آن ها را یکی می دانند :در حالی که شاید از نظر ظاهری شباهت هایی بین این ابزارها باشد ولی این شباهت صد در صد نیست . پس بهتر است کمی راجع به تفاوت های بنر با سایر وسایل ارتباط جمعی و تشریح ویژگی های آن ، توضیحاتی ارائه کنیم .

 

 

________________________________________

 

برای سفارش محصول ، مشاوره ، استعلام قیمت  با اطلاعات زیر با ما در تماس باشید.

 

همراه :    2408 918 0914    -     5922 302 0914

 

تلفن دفتر : 1819 3554 - 041

 

کانال تلگرامی : http://telegram.me/tabrizprint_ir  

 

ایمیل :  tabrizprint@yahoo.com

 

آدرس دفتر  : تبریز / خیابان محققی (امین ) روبروی کفش ملی/ جنب بانک صادرات / پاساژ کریمی / طبقه همکف / پلاک 5  - طراحی و چاپ تبریزپرینت

 

 

 





بازديد : 350 بار نمايش يافته است .

کلمات کليدي : : چاپ بنر و فلکس
static ©